Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Ciągniki siodłowe MAN TGS

Ocena: 0
2955
„TGS – najlepszy w kraju”, to aktualna oferta MAN obejmująca szeroką gamę ultralekkich ciągników siodłowych do transportu krajowego, w pełni przygotowanych również do transportu długodystansowego. Pojazd idealnie nadaje się do transportu materiałów płynnych i sypkich z maksymalnym wykorzystaniem ładowności (Tank-Silo), jak również do transportu materiałów budowlanych.

Fot. MAN

Elastyczna konfiguracja pojazdów MAN TGS pozwala na dobór optymalnego wyposażenia wg wymagań w zależności od wykonywanego zadania transportowego. Pojazdy są dostępne jako ciągniki MAN TGS 18.D20 4x2 BLS, z silnikiem o zakresie mocy od 400 do 440 KM, kabiną L/LX, z ręczną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów MAN TipMatic, z napędem klasycznym lub z dodatkowym dołączalnym napędem kół przedniej osi MAN HydroDrive. W tym układzie napędowym, który jest unikatowym w skali światowej rozwiązaniem w sektorze pojazdów użytkowych, silniki hydrauliczne napędzające bezpośrednio piasty kół osi przedniej zapewniają w razie potrzeby dodatkowy napęd ciężarówki. Inaczej niż w konwencjonalnych napędach na wszystkie koła układ ten jest szczególnie dobrze dostosowany do pojazdów budowlanych, realizujących dostawy na plac budowy albo poruszających się okazjonalnie na trudnych trasach.

Inne możliwe akcesoria dodatkowe wg zastosowania pojazdu, to np. wyposażenie ADR, czy też przystawka odbioru mocy lub dodatkowe elementy dla pojazdów budowlanych (zderzak stalowy, osłony chłodnicy i zbiornika paliwa).


Fot. MAN

MAN TGS-TS (Tank-Silo) jest zoptymalizowany wagowo i skonfigurowany pod kątem maksymalnej ładowności. Efektem tej optymalizacji jest niska masa własna ciągnika z kabiną L – poniżej 6500 kg. Oznacza ona większą o 450 kg ładowność w porównaniu z wersją standardową, dzięki nowemu lżejszemu jednopiórowemu zawieszeniu osi przedniej (zamiast dwóch piór), aluminiowemu zbiornikowi i felgom. Lekka konstrukcja kabiny, lekkie silniki Common-Rail, wahacz X i wahacze wzdłużne wykonane jako odlew, lekka, sztywna rama wykonana z wysokogatunkowej stali drobnoziarnistej to elementy wpływające na niższą masę własną pojazdu. Okres między przeglądami wynosi do 120 tys. km.

Dodatkowy atut oferty stanowi ProfiDrive – profesjonalny trening pod kątem ekonomicznej i bezpiecznej jazdy. W trosce o komfort pracy kierowców zadbano również o przestronne i ergonomiczne wnętrze kabiny, z wygodnymi leżankami i dużą ilością schowków, wysoką jakością materiałów wykończeniowych oraz łatwą obsługą. Warto także wspomnieć o 3-letniej fabrycznej gwarancji na układ napędowy i systemach bezpieczeństwa: ESP w wyposażeniu standardowym czy też ACC, LGS, CDC, TPM (w opcji).

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (191) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: