Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Budowlany Renault Trucks serii K

Ocena: 0
1754

Nowy Renault Trucks serii K jest następcą legendarnego Keraxa. Odziedziczył najlepsze cechy, z których słynął poprzednik: wysoką techniczną dopuszczalną masę całkowitą, odporność na przeciążenia, doskonałą trakcję w terenie i ekonomiczną eksploatację. Zewnętrznie wyróżnia się nową, komfortową kabiną, a także łatwą zabudową podwozia.

Renault Trucks K 430 P8x4 Heavy ze skrzynią samowyładowczą tylnozsypową o objętości 18,6 m3
Fot. Renault Trucks


Szeroki zakres oferty Renault Trucks gamy K obejmuje silniki o mocy od 380 do 520 KM oraz konfiguracje osi 4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4 i 8x6.

W ramach kampanii „Budowlane w trasie” Renault Trucks udostępnił do testów dwie wersje podwozi pod zabudowy budowlane: K 430 P6x4 Heavy o technicznej dopuszczalnej masie całkowitej 35 t oraz K 430 P8x4 Heavy o masie 44 t. Można się z nimi zapoznać podczas prezentacji, które odbędą w różnych regionach Polski, w tym m.in. na targach Autostrada-Polska i Wod-Kan.

Renault Trucks K jest zbudowany w oparciu o ramę ceową dodatkowo wzmocnioną wewnętrznie profilem od kabiny do końca zwisu tylnego. Napęd jest przekazywany na wózek typu tandem o nośności 32 t, wyposażony w blokady trzech mechanizmów różnicowych. Nośność osi przedniej wynosi 8 t (opcjonalnie 9 t). Pojazd jest wyposażony w hamulce bębnowe wszystkich osi oraz systemy: EBS, ASR, wspomaganie ruszania pod górę Hill Start Aid i wspomaganie hamowania awaryjnego BAS.

Uwagę przyciąga charakterystyczna kabina dzienna Day Cab. Jest gwarancją maksymalnego wykorzystania przestrzeni dla zabudowy i najniższej masy własnej. Tak stylizacja zewnętrzna jak i wnętrze zostały opracowane od nowa przy ścisłej współpracy pomiędzy projektantami a użytkownikami takich pojazdów ze szczególnym uwzględnieniem ich uwag i oczekiwań. W oczy rzuca się stalowy, 3-częściowy zderzak oraz siatki na reflektorach. Kierowca ma do dyspozycji stopnie dostępu do przedniej szyby w atrapie i pod zderzakiem (składany) oraz cztery stopnie wejściowe do kabiny, w tym pierwszy z kompozytu.

Pneumatyczny, komfortowy fotel został opracowany na zlecenie Renault Trucks przez firmę Recaro. Ma regulowane podparcie lędźwiowe,  siedzisko z regulacją, a w opcji ogrzewanie.  Tablica rozdzielcza jest wyposażona w duży, kolorowy 7-calowy wyświetlacz prezentujący komunikaty. Sprzęt audio, zestaw głośnomówiący w oparciu o technologię Bluetooth oraz automatyczna klimatyzacja (dostępna w standardzie) podnoszą komfort i bezpieczeństwo pracy kierowcy.

Jednak najważniejsza dla właściciela jest zastosowana w pojazdach technologia Euro 6 oraz rozwiązania służące oczyszczaniu spalin, zoptymalizowane pod względem ich niezawodności, łatwości zabudowy podwozia i gwarancji rekordowo niskiego zużycia paliwa.

Silnik DTI11 Euro 6 słynie z rewelacyjnie niskiego zużycia paliwa, a osiągi zbliżają go do większej, 13-litrowej jednostki. Kompromis pomiędzy oszczędnością, siłą i dynamiką to cechy tego 430-konnego, 11-litrowego silnika Renault. Bardzo wysoki moment obrotowy 2050 Nm jest rozwijany w przedziale 950–1400 obr./min.

Za przeniesienie napędu odpowiada zautomatyzowana, dwunastobiegowa skrzynia Optidriver. Może pracować w trybie automatycznym lub ręcznym: wówczas biegi zmienia kierowca sekwencyjnie za pomocą dźwigni pod kierownicą. Tryb jazdy terenowej „off-road” ułatwia pokonywanie przeszkód i poprawia mobilność w trybie automatycznym. Dostępna jest także klasyczna, 14-biegowa skrzynia ze wspomaganiem oraz układem zapobiegającym pomyłkowemu włączeniu zbyt niskiego biegu.

Źródło: Forum Budowlane, nr 5 (228) 2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: