Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Bezobsługowe stacje paliw w Skanska

Ocena: 0
3099
35 przestawnych mikrostacji paliw i tysiące pojazdów na jednym pulpicie administratora – od zeszłego roku na swoich budowach Skanska S.A. używa sieci zautomatyzowanych urządzeń tankujących. Dzięki zastosowaniu technologii 3G i LTE stacje niezależnie od aktualnego położenia przekazują dane do systemu zarządzającego paliwem PetroManager NET.

Fot. Petroconsulting

Informacje udostępniane osobom odpowiedzialnym za paliwo w firmie Skanska pochodzą z sond pomiarowych, czujników przecieku i temperatury, nalewaków cystern i dystrybutorów. Przy użyciu danych z tych urządzeń oraz dzięki autoryzacji przez identyfikatory PetroFlota i terminale sterujące PetroMAT rejestrowane są wszystkie operacje związane z dostawą i wydaniami paliwa. W połączeniu z natychmiastowym raportowaniem online przekłada się to na konkretne oszczędności. Urządzenia kontrolne umożliwiają dokładny pomiar i przeliczanie operacji paliwowych do objętości w 15°C. Przeliczanie do temperatury referencyjnej likwiduje niezgodności wynikające z rozszerzalności cieplnej i ułatwia prowadzenie rozliczeń.

Dzięki zastosowaniu identyfikatorów PetroFlota Skanska jeszcze bardziej uszczelniła obrót paliwem. System składa się ze specjalnych opasek instalowanych na wlewach pojazdów i pozwala na tankowanie tylko autoryzowanych pojazdów i odpowiedniego paliwa. Dzięki zastosowaniu tego zabezpieczenia zlikwidowano możliwość napełniania m.in. kanistrów.

Do tankowania na wewnętrznej stacji paliw pojazd musi być wyposażony w chip RFID instalowany na wlewie i kartę kierowcy. Bezprzewodowy czytnik RFID zainstalowany na pistolecie dokonuje autoryzacji pojazdu, a po potwierdzeniu przez kierowcę przebiegu dystrybutor wydaje paliwo – próba usunięcia pistoletu z wlewu powoduje przerwanie operacji tankowania.

System PetroFlota składa się z: chipów RFID montowanych we wlewach paliwa, bezprzewodowego czytnika odczytującego informacje z opaski, radiowego modułu odbioru danych z czytnika, terminala samoobsługowego PetroMAT.


Automat do tankowania PetroMAT
Fot. Petroconsulting

W najnowszej generacji dystrybutorów PetroMAT Big zaimplementowany został moduł autodiagnostyki, który monitoruje pracę układu wydawczego i alarmuje o zaistniałych nieprawidłowościach. Mailowa lub SMS-owa informacja o problemie technicznym lub konieczności dostawy paliwa jest wysyłana do osób odpowiedzialnych za utrzymanie ruchu, co pozwala usunąć problem w jak najkrótszym czasie.

System PetroManager NET umożliwia łatwe przeglądanie informacji o stanie paliwa w zbiornikach wszystkich mikrostacji. Za pomocą jednego kliknięcia administrator może szybko sprawdzić rotację i zużycie paliwa przez poszczególne pojazdy lub konieczność zorganizowania jego dostaw.

Uszczelnienie obrotu paliwem, lepsze planowanie trasy cystern i koordynacja logistyki paliwa pozwoliły na uzyskanie firmie Skanska wymiernych oszczędności, sięgających w skali roku prawie 20% kosztów paliwa. Oznacza to, że wdrożenie rozwiązania PetroManager NET zwróciło się już po pół roku użytkowania.

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (212) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: