300-tonowy Liebherr LTM 1300-6.2

Ocena: 0
2495

Żuraw samojezdny Liebherr LTM 1300-6.2 jest następcą 250-tonowego modelu LTM 1250–6.1. W porównaniu z poprzednikiem ma wysięgnik o długości 78 m (dłuższy o 6 m) i większy udźwig.

Fot. Liebherr

Ze względu na duże udźwigi przy wysuniętym wysięgniku, LTM 1300-6.2 doskonale nadaje się do montażu żurawi wieżowych. Dodatkowo, do 78-metrowego wysięgnika dostępnych jest wiele systemów końcówek kratowych, które zwiększają paletę zastosowań żurawia. Podwójny bocian o długości 12,5–21 m ma możliwość wydłużenia do 35 m przy użyciu dwóch 7-metrowych przedłużek kratowych. Może być zmontowany pod kątem 0, 20 i 40° lub opcjonalnie ustawiony hydraulicznie pod obciążeniem w zakresie 0–40°.

W LTM 1300-6.2 rozwinięto nową koncepcję napędu. Jeden silnik jest przeznaczony zarówno dla podwozia jak i nadwozia. Taka koncepcja idealnie wpasowała się w obowiązujące normy emisji spalin. Kolejnymi zaletami są tutaj m.in. redukcja kosztów związanych z obsługą silnika oraz redukcja masy.

W żurawiu zastosowano 8-cylindrową jednostkę Liebherr Dieselmotor, która osiąga moc 450 kW/612 LM przy 1900 obr./min oraz moment 2856 Nm przy 1500 obr./min.

Przeniesienie napędu realizowane jest za pomocą 12-biegowej przekładni ZF-TC Tronic. Precyzyjny dojazd i toczenie umożliwia przemiennik momentu obrotowego. Żuraw wyposażony jest także w hamulce tarczowe, Intarder, a opcjonalnie w hamulec elektromagnetyczny Telma. Liebherr jako pierwszy producent wyposażył żurawie samojezdne w hamulce tarczowe, które w porównaniu z hamulcami bębnowymi charakteryzują się wyższą skutecznością i krótszym czasem obsługi. Realizowany elektrohydraulicznie oraz zależny od prędkości aktywny skręt czterech tylnych osi zwiększa zwrotność podwozia i redukuje zużycie ogumienia. Żuraw ma pięć programów skrętu, w tym tzw. psi chód, gdzie wszystkie osie skierowane są w jednym kierunku.

Fot. Liebherr

W LTM 1300-6.2 zastosowano system zabezpieczenia przeciążeniowego LICCON 2, który sprawdził się w poprzednich modelach żurawi samojezdnych Liebherr. W celu zmniejszenia zużycia paliwa, w nowej koncepcji z jednym silnikiem rozwinięto dodatkowy program odłączenia napędu nadwozia na biegu jałowym. Wielofunkcyjna jednostka obsługowo-wskazująca Bluetooth Terminal (BTT) odpowiada za właściwe podparcie żurawia oraz umożliwia operatorowi odpięcie zblocza z podwozia w bezpośrednim kontakcie wzrokowym. BTT w żurawiu LTM 1300-6.2 poszerzono również o funkcje montaż balastów, bociana i drugiej wciągarki.

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (224) 2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ