Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Teleskopowa naczepa

Ocena: 0
3389
Naczepy niskopodwoziowe.

Fot. Goldhofer

Za pomocą nowej naczepy Goldhofer SPZ-P 3AAA istnieje już możliwość transportu ekstremalnie długich łopat śmigieł elektrowni wiatrowych, także w trudno dostępne tereny. Po raz pierwszy udało się skonstruować pojazd transportowy z ramą teleskopową potrójnie rozkładaną i długością całkowitą większą niż 62 m. Dzięki temu istnieje możliwość transportu ekstremalnie długich elementów bezpośrednio na budowę.


Fot. Goldhofer

Przegubowe mosty napędowe połączone z 60-stopniowym skrętem kół, dają pojazdowi optymalne możliwości manewrowe oraz pozwalają na wypoziomowanie naczepy przy ewentualnych nierównościach terenu. Szczególną zaletą pojazdu jest możliwość skorzystania z dodatkowej opcji, która pozwala na jego skrócenie pod obciążeniem. Jest to możliwe dzięki dużej wytrzymałości rozsuwanej ramy i zapewnia bezproblemowe pokonywanie wąskich zakrętów oraz przejazdów.


Fot. Goldhofer

Podstawowe zalety nowej naczepy:
  • regulowana teleskopowo powierzchnia załadunkowa dająca możliwość transportu łopat o długości 62 m;
  • regulowana wysokość załadunku od 1000 mm, co umożliwia przejazd ze skrzydłem przez tunel;
  • duże możliwości manewrowe dzięki skrętowi kół do 60°;
  • optymalna jazda w terenie, dzięki przegubowym mostom napędowym z możliwością wyrównywania osi w zakresie ±300 mm;
  • doskonała stabilność poprzeczna dzięki stałej szerokości śladu pozostawianego przez koła o rozstawie 1800 mm;
  • możliwość obciążania ramy teleskopowej do 13 t.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (170) 2010
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -