Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Skanska doceniła pojazdy DAF

Ocena: 0
3961
Duże firmy budowlane zajmujące się generalnym wykonawstwem obiektów budownictwa ogólnego, drogowo-mostowego oraz inżynieryjnego, potrzebują odpowiednio dużej floty pojazdów. Mowa tutaj głównie o samochodach ciężarowych w różnej konfiguracji. Firma Skanska w swojej flocie posiada blisko 80 pojazdów do transportu specjalistycznego, w tym samochody marki DAF.

Jeden z czterech należących do Skanska specjalistycznych samochodów z wysypem bocznym DAF 6x4 z żurawiem HDS

Skanska to jedna z czołowych firm budowlanych w Polsce. Zajmuje się generalnym wykonawstwem obiektów budownictwa ogólnego, drogowo-mostowego oraz inżynieryjnego. Działa także jako deweloper i realizuje projekty z zakresu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Jest wykonawcą wielu prestiżowych inwestycji w całej Polsce. Niedawno zakończyła budowę autostrady A1 na odcinku Nowe Marzy – Toruń i kompleksu dydaktycznego dla Politechniki Rzeszowskiej oraz modernizację drogi krajowej nr 4 na odcinku Pilzno – Ropczyce. Firma buduje też m.in. zachodnią obwodnicę Poznania i wschodnią obwodnicę Wrocławia oraz terminal pasażerski na lotnisku w Jasionce k. Rzeszowa.

Skanska w Polsce zatrudnia 6,8 tys. pracowników i jest jedną z najcenniejszych firm budowlanych, i liderem rankingów pracodawców. Jest częścią Grupy Skanska zatrudniającej na świecie łącznie 52 tys. osób.

Jak wspomniano we wstępie duża, prężnie działająca firma, potrzebuje odpowiednio dużej floty pojazdów. I tak też jest w przypadku Skanska. Firma ta w naszym kraju dysponuje ok. 80 ciężarówkami. Są to m.in.: ciągniki z niskopodwoziowymi naczepami oraz samochody specjalistyczne, często wyposażone w żurawie. W parku tym znajdują się również samochody marki DAF.




Zakupiony w 2011 roku ciągnik siodłowy DAF XF 105.460 Euro 5 wraz z niskopodwoziową naczepą

W ciągu ostatnich 2 lat Skanska kupiła od DAF Trucks Polska łącznie 11 jednostek transportowych. Tegoroczny kontrakt objął trzy specjalistyczne ciągniki siodłowe DAF XF 105.460 Euro 5 wraz z niskopodwoziowymi naczepami. Jeden z nich to trzyosiowy model FTT 6x4, z którym można tworzyć zestaw o dopuszczalnej masie całkowitej 110 t, a dwa pozostałe to trzyosiowe modele FTG 6x2 (DMC zestawu w tym przypadku wynosi 60 t). Oprócz ciągników, Skanska kupiła także cysternę do przewozu paliwa, samochód do przewozu asfaltu twardolanego i pojazd z zabudową asenizacyjną. Nowe „nabytki” dysponują bardzo bogatym pakietem wyposażenia. Ciągniki mają sypialne kabiny Space Cab, klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, pneumatyczne fotele kierowcy z wszechstronną regulacją, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, dodatkowe światła na dachu i ogrzewanie postojowe. Napęd we wszystkich przenoszony jest za pośrednictwem 16-biegowej przekładni. Samochody będą wykorzystywane m.in. do przewozów ponadgabarytowych, przede wszystkim maszyn budowlanych.

Zakupione w tym roku ciągniki DAF trafiły do oddziałów Skanska w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, i obsługują m.in. budowę trasy S8 Oleśnica – Syców.


Skanska jest również w posiadaniu, zakupionych 2 lata temu czterech podwozi z wysypem bocznym DAF 6x4 i żurawiem HDS oraz podwozia 8x4, również z żurawiem. Te uniwersalne pojazdy pracowały m.in. przy budowie autostrady A1 na odcinku Nowe Marzy – Toruń.

Źródło: Forum Budowlane, nr 12 (187) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: