Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Gdzie naprawić silnik Hatz?

Ocena: 0
1885
Najlepiej w tym przypadku udać się do firmy EMA Hochschulz, która jest przedstawicielem Motorenfabrik Hatz GmbH w Polsce. Poza sprzedażą silników tej marki zajmuje się również ich serwisowaniem na terenie całego kraju.

Fot. EMA Hochschulz

Jak wspomniano, serwis EMA Hochschulz ma zasięg ogólnokrajowy. Działa za pośrednictwem sześciu przedstawicieli, którzy rozlokowani są w Zabrzu, Warszawie, Komornikach, Bydgoszczy, Żernikach Wrocławskich i Smardzewie. Oczywiście serwis główny działa przede wszystkim w siedzibie firmy w miejscowości Żelistrzewo. Partnerami EMA Hochschulz są m.in.: Aebi Schmidt, Strassmayr, Ramirent, Madrog, Hydrog.

Zakres prac wykonywanych przez serwis obejmuje remonty silników, naprawy na maszynach bądź w warsztacie stacjonarnym.

Firma gwarantuje obsługę na najwyższym poziomie i w najkrótszym możliwym czasie. Sam czas naprawy uzależniony jest od stopnia zużycia danej jednostki, ale także czasu, którego klient potrzebuje na podjęcie decyzji.

EMA Hochschulz zatrudnia trzech głównych serwisantów, którzy mają do dyspozycji dwa w pełni wyposażone pojazdy serwisowe. Do napraw i remontów firma wykorzystuje tylko oryginalne części i posiada magazyn pokrywający 70% bieżącego zapotrzebowania. W najbliższym czasie planowana jest rozbudowa zarówno magazynu, jak i samej hali serwisowej.

Najczęściej remontom w serwisie EMA Hochschulz poddawane są popularne silniki z początku lat 90., czyli Hatz 1B i 1D, pracujące w zagęszczarkach.

Marcin Behmke
kierownik serwisu EMA Hochschulz s.c.

W silnikach Hatz, które trafiają do naszego serwisu, przede wszystkim diagnozowane są uszkodzenia układów wtryskowych. Ich przyczyną jest całkowite zaniechanie wymiany materiałów eksploatacyjnych, bądź używanie złej jakości zamienników (np. filtrów paliwa), ale także nieuważne tankowanie. Zatem, aby silnik w danym urządzeniu pracował długo i bezawaryjnie, należy przestrzegać interwałów wymiany oleju oraz regularnie wymieniać materiały eksploatacyjne, najlepiej korzystając z oryginałów.

Źródło: Forum Budowlane, nr 6 (217) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: