Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Zimowy apel do operatorów flot samochodowych

Ocena: 0
3090
Operatorzy flot samochodów ciężarowych, które poruszają się po niemieckich drogach, również w tranzycie, powinni zapoznać się z nowymi (obwiązującymi) przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.

Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmia-na w niemieckich przepisach wymaga stosowania opon zimowych na osiach napędowych pojazdów powyżej 3,5 t

Fot. Goodyear


Dotyczą one pojazdów o masie powyżej 3,5 t oraz autobusów z min. 8 miejscami, które podczas zimy korzystają z niemieckich dróg. Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach dotyczących ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich warunkach na osie napędowe pojazdu wymagane jest założenie opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych.

Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych to opony typu M+S. Jednak kierowcy, którzy korzystają z ogumienia innych producentów, nie tylko powinni przestrzegać nowych przepisów, ale także zadbać o bezpieczeństwo i odpowiednią głębokość bieżnika opon. Zgodnie z zaleceniami firmy Goodyear, głębokość bieżnika w warunkach zimowych powinna wynosić co najmniej 6 mm (nie dotyczy wyjątków ustanowionych przepisami lokalnymi).

Zimową rodziną opon Goodyear dla pojazdów ciężarowych jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Firma oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie.

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (176) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: