Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Volvo Trucks rozwija segment LNG

Ocena: 0
1386

Volvo Trucks stawia nie tylko na poprawę bezpieczeństwa swoich samochodów – już w 2020 r. mają być one wyposażone w systemy, które w 100% zagwarantują bezkolizyjną jazdę. Równolegle firma pracuje nad tym, aby pojazdy były ekologiczne.

Zbiornik LNG w ciągniku siodłowym Volvo FH

Fot. Volvo Trucks


Pierwsze, zaprezentowane już pojazdy FH LNG i FM LNG wyjadą na drogi już w tym roku. Są napędzane skroplonym gazem ziemnym, a w przyszłości będzie można je również tankować biogazem.

Gaz ziemny zapewnia wyraźne korzyści dla klimatu, a w większości krajów ma także bardzo konkurencyjną cenę. Ponadto jest to surowiec niezwykle łatwo dostępny, co uzasadnia jego stosowanie na dużą skalę” – tłumaczy Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland.

Modele FH LNG oraz FM LNG, wyposażone w 13-litrowe silniki, osiągają moc od 420 do 460 KM i moment obrotowy od 2100 do 2300 Nm. To rewolucja na rynku, bowiem do tej pory żaden producent nie zaprezentował równie mocnej jednostki z napędem gazowym.

Nasze nowe modele to pierwsze seryjne pojazdy na rynku z zasilaniem LNG, które bez problemu radzą sobie z 40-tonowym, a nawet znacznie większym zestawem. Ich walory użytkowe są w pełni porównywalne z samochodami z silnikiem Diesla, a w wielu sytuacjach, np. w czasie ruszania pod górę, pojazd na gaz charakteryzuje się nawet większą dynamiką niż jego odpowiednik zasilany olejem napędowym” – twierdzi Piotr Werner, manager ds. produktu w Volvo Trucks Poland.

Do zakupu pojazdów napędzanych LNG przewoźników zachęcić mogą także liczne ulgi finansowe.

W Hiszpanii, Włoszech czy też w Holandii właściciele pojazdów napędzanych LNG korzystają z ulg podatkowych. Z kolei w Finlandii kierowca korzystający z samochodu na skroplony gaz może załadować do zestawu dodatkową tonę ładunku. W dłuższej perspektywie znacznie zwiększa to efektywność przewozów i w konsekwencji obniża koszty działalności” – wskazuje Piotr Ziemniak, manager ds. produktu w Volvo Trucks Baltic Sea Market.

Modele FM LNG i FH LNG trafią do sprzedaży w 2018 r. Będą to zarówno klasyczne ciągniki siodłowe, jak i same podwozia, dostępne w wersji z dwiema lub trzema osiami.

 

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (260) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: