Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Volvo FH I-Save z silnikiem D13TC zmniejsza koszty paliwa

Ocena: 4.4
1718

Aby zapewnić największą możliwą oszczędność paliwa, Volvo Trucks wprowadza na rynek Volvo FH z technologią I-Save i silnikiem D13TC. Połączenie nowej jednostki napędowej ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt nawet o 7% w przewozach długodystansowych – bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest silnik D13TC. Fot. Volvo Trucks

Zapotrzebowanie na usługi transportowe w Europie rośnie, a samochody ciężarowe pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność.

„Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest Volvo FH I-Save. Jest to kompletne rozwiązanie, które łączy w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniża zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest najnowocześniejszy silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym - moduł Turbo Compound. Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe.

Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D.

Każdy aspekt systemu I-Save dostosowaliśmy do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120000 km rocznie” – mówi Mats Franzén, Powertrain Strategy Director w Volvo Trucks. „Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę”.

Volvo FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 r.

Wyposażenie Volvo FH I-Save:

  • Silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm)
  • Nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne
  • Funkcja automatycznego wyłączania silnika
  • Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa
  • Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku
  • Zmodernizowana funkcja I-See
  • Zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego.

Źródło:  Volvo Trucks

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: