Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Telematyka podstawą bezpiecznego transportu

Ocena: 0
1648

Zgodnie z danymi Unii Europejskiej, na które powołuje się międzynarodowe Stowarzyszenie TAPA, zajmujące się bezpieczeństwem dostaw, w wyniku kradzieży produktów i rosnącego ryzyka transportu w ramach łańcucha dostaw europejscy przedsiębiorcy ponoszą straty w wysokości ponad 8,2 miliardów euro rocznie. Z jakich rozwiązań mogą skorzystać, by zapewnić bezpieczeństwo transportu i wysyłanych w trasę pracowników?

Telematyka pomaga m.in. w planowaniu trasy, eliminacji opóźnień oraz w efektywnym zarządzaniem pracą kierowców i transportem towarów. Ułatwia też komunikację między kierowcą, a firmą, przekazując centrali na bieżąco informacje kluczowe z punktu widzenia pracy przewoźników i spedytorów, m.in. w przypadku przekroczenia dozwolonego czasu pracy, zboczenia z wcześniej wyznaczonego kursu czy próby kradzieży transportowanych produktów. W efekcie telematyka pomaga nie tylko oszczędzić czas i koszty przejazdu, ale też znacząco poprawia jakość pracy kierowcy oraz bezpieczeństwo transportu.

Nieograniczone możliwości

Możliwości ochrony transportowanych towarów przed kradzieżą są praktycznie nieograniczone. Wszystko dzięki rozwiązaniom, bazującym na telematyce, ułatwiającym  odpowiednie zabezpieczenie transportu. Sensory na drzwiach oraz specjalne czujniki wewnątrz pojazdów, monitorowanie drzwi przestrzeni ładunkowej wraz z sygnalizacją ich otwarcia czy blokada plandeki cargo uruchamiająca natychmiastowy alarm w przypadku jej uszkodzenia to tylko niektóre narzędzia, zwiększające bezpieczeństwo transportu w trakcie próby włamania.

"Z roku na rok zauważamy wzrost świadomości klientów w obszarze zaawansowanych funkcji, poprawiających bezpieczeństwo transportu. Przedsiębiorstwom transportowym polecamy m.in. alarmy wywoływane przez czujniki w pojeździe, które wyświetlają się w aplikacji u klienta. Przedsiębiorstwo może otrzymać informację o zdarzeniu zarówno w formie mailowej czy SMS-em, więc może zareagować od razu, jeszcze zanim złodziej zorientuje się, że odpowiednie służby zostały poinformowane o próbie kradzieży. W zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcy oraz przewożonych produktów istotną rolę odgrywa również alarm napadowy. Naciśnięcie przycisku napadowego przez kierowcę prowadzi do wyzwolenia tzw. cichego alarmu, który jest niezauważalny dla napastnika, a wyraźnie widoczny w aplikacji i przekazany odpowiednim służbom" - tłumaczy Paweł Wloczek - Dyrektor Zarządzający WebEye Polska.

Bezpieczeństwo pracowników

Bezpieczeństwo transportu nie ogranicza się jedynie do kradzieży ale również bezpieczeństwa samego przejazdu. Przewoźnik powinien odpowiednio zadbać również o bezpieczeństwo wysyłanych w trasę pracowników.

"Dzięki aplikacji WebEye Navigator spedytorzy i kierowcy mają dostęp do informacji na temat dozwolonych i sprawdzonych, a przez to bezpiecznych tras. Aplikacja integruje również dane z europejską platformą Truck Parking Europe, dzięki czemu kierowca otrzymuje listę ponad 22.000 europejskich parkingów, przeznaczonych dla samochodów ciężarowych. Dzięki niej przewoźnicy mogą sprawdzić m.in. listę parkingów w określonym kraju czy mieście, wskazówki dojazdu czy możliwość wyszukania postoju według określonych usług, tj. dostęp do miejsc noclegowych i restauracji, stacji paliw, możliwość skorzystania z internetu czy bankomatu. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia też dostęp do 27 000 poufnych wskazówek związanych z terenami przemysłowymi" - dodaje Paweł Wloczek.

Rozwiązania telematyczne chronią kierowcę zresztą nie tylko przed napadem czy kradzieżą transportowanych towarów, ale również przed nim samym. Dzięki monitorowaniu i rejestrowaniu czasu pracy kierowców w czasie rzeczywistym system automatycznie alarmuje dyspozytora o przekroczeniu dozwolonego czasu jazdy kierowcy. Rozwiązanie to, wymuszone na europejskich przewoźnikach przez Unię Europejską, ma na celu zmniejszyć liczbę wypadków z winy kierowców samochodów ciężarowych, spowodowanych w wyniku zmęczenia.

WebEye to czołowy dostawca aplikacji telematycznych, za pomocą których ułatwia swoim partnerom przewozowym, spedycyjnym i logistycznym efektywną organizację pracy. Usługi WebEye są nastawione m.in. na analizę parametrów eksploatacyjnych pojazdów, szybką komunikację oraz zmniejszenie ilości zużytego paliwa. Rozwiązania informatyczne firmy są obecnie dostępne w 14 krajach europejskich.

Źródło i zdjęcie: WebEye

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: