Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Technologia litowo-jonowa w natarciu

Ocena: 0
4905

Firma Jungheinrich wprowadziła na rynek pierwszy na świecie wózek wysokiego składowania z wbudowanym akumulatorem litowo-jonowym ETV216i. Kompaktowa budowa akumulatora oraz zmieniona konstrukcja nowego modelu wózka tworzą całkowicie nowatorskie urządzenie, które zapewnia szereg korzyści dla pracy magazynu i samego operatora.

Wózek wysokiego składowania ETV216i z wbudowanym akumulatorem litowo-jonowym. Fot. Jungheinrich

Jungheinrich od lat dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej, stawiając na innowacyjność. Już w 2011 roku, jako pierwsza firma w branży intralogistycznej wprowadziła do seryjnej produkcji unoszące wózki widłowe z akumulatorami litowo-jonowymi. Obecnie jest jedynym producentem kompletnych rozwiązań, obejmujących nie tylko własne wózki widłowe, ale również akumulatory i systemy do ładowania.

Użytkownicy nowego ETV 216i mogą korzystać z szeregu zalet, jakie oferuje technologia li-ion. Wysoka wydajność i nadzwyczajna wytrzymałość akumulatora litowo-jonowego gwarantują optymalny przepływ towarów w magazynie. Nawet przy niższym stanie naładowania akumulator li-ion zapewni więcej energii niż kwasowe baterie trakcyjne, a dzięki temu, że jest bezobsługowy operator nie musi posiadać specjalistycznej wiedzy ani poświęcać dodatkowego czasu na przykład na uzupełnianie wody, co znacznie ułatwia użytkowanie wózka.

ETV216i z wbudowanym akumulatorem li-ion można bardzo szybko doładowywać w trakcie przerw w pracy. Takie rozwiązanie zapewnia bardzo elastyczne użytkowanie, przez co urządzenie jest praktycznie cały czas gotowe do działania. Doładowując konwencjonalne baterie trakcyjne skracamy ich żywotność. W przypadku technologii li-ion doładowywanie zamiast całkowitego rozładowania i naładowania to wręcz zalecany sposób eksploatacji akumulatorów.

Jungheinrich, jako lider w technologii li-ion, zapewnia 5-letnią gwarancję na akumulatory litowo-jonowe. Technologia litowo-jonowa to jednak nie jedyne zalety wózka ETV 216i. Pojazd posiada o 23 proc. większą prędkość podnoszenia oraz większy udźwig resztowy, dzięki któremu możliwe jest podnoszenie cięższych ładunków na wyższe wysokości. Wszystko to w połączeniu z bardzo dużą zwrotnością wózka wpływa na wzrost wydajności pracy w magazynie – dzięki ETV 216i przepływ towarów może zwiększyć się nawet do 5%.

Źródło: Jungheinrich

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: