
Już pod negatywnym wpływem COVID-19, Haulotte osiągnęło w I kwartale 2020 roku sprzedaż w wysokości 132,9 mln euro, co oznacza spadek o 19% w porównaniu z rokiem wcześniejszym
Fot. Haulotte
Firma Haulotte odnotowała przychody w wysokości 132,9 mln euro w I kwartale 2020 r., w porównaniu do 163,2 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku (który był rekordowy w I kwartale w historii Grupy), co stanowi spadek o 19%, oznaczający powrót do poziomu z 2018 roku.
Na rynku europejskim, który potwierdza spowolnienie obserwowane już w II połowie 2019 r., i na który dodatkowo wpłynął kryzys COVID-19 od początku marca, łączna sprzedaż Haulotte spadła o 23% między dwoma okresami, na co negatywnie wpłynęła Europa Południowa, strefa najbardziej dotknięta pandemią.
W regionie Azji i Pacyfiku, gdzie wszystkie rynki gwałtownie spadają, Grupa odnotowała spadek sprzedaży o 13% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.
W Ameryce Północnej, w I kwartale 2020 roku, odnotowano ograniczony spadek sprzedaży o -2%, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Przy czym aktywność platform roboczych wzrosła o 10% na rynku, który notuje spadek.
W Ameryce Łacińskiej znaczna większość rynków nadal spada, z wyjątkiem Brazylii, gdzie odnotowano wzrost. Sprzedaż na tym obszarze spadła o -25% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Biorąc pod uwagę niepewność dotyczącą czasu trwania i zasięgu kryzysu związanego z COVID-19, Haulotte postanowiła zawiesić na tym etapie wytyczne finansowe na rok 2020 i przekaże nowe dane, gdy tylko pozwolą na to warunki. Grupa Haulotte podjęła już wszelkie niezbędne środki, aby jak najlepiej poradzić sobie z pierwszymi konsekwencjami tego bezprecedensowego kryzysu i umożliwić spokojne podjęcie kolejnych kroków.
Źródło: Forum Budowlane, nr 5-6 (288) 2020