Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

S17 pomiędzy Lublinem a Warszawą dłuższa o 30 km

Ocena: 4.7
1417

Od 19 czerwca 2019 r. kierowcy mogą korzystać z 13 km odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. A od 4 lipca trasa, która niedługo połączy Warszawę z Lublinem, wydłużyła się o kolejne 30 km, od końca obwodnicy Garwolina do Ryk. Uroczystego otwarcia nowej drogi dokonał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Od 4 lipca trasa Warszawa - Lublin wydłużyła się o kolejne 30 km. Fot. Ministerstwo Infrastruktury

"Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj oddać do użytku kolejny odcinek trasy S17, który przybliża nas do stworzenia w pełni ekspresowego połączenia Warszawy i Lublina. Kierowcy poruszający się pomiędzy tymi miastami zasługują na to, aby ich podróż mogła odbywać się w bezpiecznych i komfortowych warunkach" - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Nowa trasa powstała w większości w miejscu starej drogi krajowej nr 17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie pełniąc funkcję obwodnicy tych miejscowości. Jezdnia nowej drogi w kierunku Warszawy w dużej mierze wykorzystuje korpus szosy wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego.

Pod koniec wakacji planowane jest oddanie do użytku kolejnych 15 km S17 do węzła Skrudki. Od tego momentu kierowcy będą mieli do dyspozycji 140 km drogi ekspresowej od Garwolina do Piask koło Lublina.


S17 Garwolin Południe - Ryki Północ. Rys. Ministerstwo Infrastruktury

Oddany4 lipca do użytku odcinek trasy ekspresowej S17 w całości jest drogą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego, w takiej samej technologii powstaną też pozostałe fragmenty tego szlaku pomiędzy Warszawą a Kurowem. W ramach inwestycji powstały m.in. węzły Górzno, Gończyce i Trojanów, 23 obiekty inżynierskie oraz 2 Miejsca Obsługi Podróżnych.

Wykonawcą oddanego do użytku fragmentu drogi S17, którego budowę podzielono na dwa mniejsze odcinki, była firma Budimex. Łączny koszt jego realizacji, uwzględniający odszkodowania za przejęte nieruchomości, prace archeologiczne i wynagrodzenie nadzoru, to ok. 840 mln zł. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: