Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Polsko-czeska współpraca

Ocena: 0
1539
Czeska Tatra to doświadczony producent samochodów ciężarowych pod ciągniki siodłowe, samochody wojskowe, pojazdy specjalne, zabudowy i wywrotki. Współpracę z Tatrą rozpoczął w tym roku polski producent zabudów na samochody ciężarowe – firma KH-kipper z Kajetanowa k. Kielc.

Zabudowa tylnozsypowa KH-kipper W1U na podwoziu Tatra Phoenix 8x8
Fot. KH-kipper


Podwozia Tatra są przystosowane do szerokiej gamy zabudów. Na początku bieżącego roku zakład produkcyjny w Kajetanowie opuściła zabudowa KH-kipper na 4-osiowym podwoziu Tatra Phoenix z napędem na wszystkie koła. Skrzynia wywrotki tylnozsypowej W1U została zaprojektowana z myślą o przewozie półpłynnych mas i materiałów sypkich, np. piasku lub żwiru. Półokrągły kształt skrzyni zapobiega przyleganiu materiału podczas wyładunku. Do produkcji podłogi użyto wysokojakościowej stali Hardox o grubości 7 mm. Ma ona nie tylko wysoką odporność na zużywanie ścierne, ale również wysokie właściwości mechaniczne i jest odporna na obciążenia udarowe. Burty boczne wykonano ze stali Domex o grubości 5 mm. Stal Domex łączy w sobie wysoką wytrzymałość z dobrymi właściwościami plastycznymi. Cienkie, ale wysokowytrzymałe arkusze stali Hardox i Domex, brak profili bocznych i ramy pośredniej pozwoliły na obniżenie wagi zabudowy do zaledwie 3420 kg (przy zachowaniu dotychczasowej wytrzymałości). Długość gabarytowa zabudowy wynosi 6530 mm, a objętość 18 m3.

Wyposażenie zabudowy obejmuje: mocowanie koła zapasowego, plandekę na burcie bocznej, drabinkę, podporę naprawczą, tablice wyróżniające, kratki osłaniające tylne światła. Burta tylna otwiera się automatycznie podczas wyładunku, a tylna szufla zsypowa znacząco ułatwia wyładunek. Prosta burta przednia z małym daszkiem chroni kabinę przed uszkodzeniami.

Dzięki nowoczesnej konstrukcji zabudowy oraz znakomitym terenowym właściwościom podwozia Tatry, użytkownik otrzymał kompletny pojazd do pracy w najcięższych warunkach.

Forum Budowlane, nr 3 (202) 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: