Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Nowy Daily wyznacza nowe standardy

Ocena: 4.5
1597

Nowy Daily wyznacza nowe standardy w zakresie komfortu użytkowania i prowadzenia pojazdu, stanowi znaczący postęp w obszarze jazdy autonomicznej i bezpieczeństwa.Przenosi łączność z siecią na nowy poziom, otwierając przed klientem świat wysoce spersonalizowanych usług, precyzyjnie dostosowanych do rzeczywistego sposobu wykorzystania pojazdu. Klient otrzymuje kompletne rozwiązanie, które zmieni sposób realizacji zadań w transporcie drogowym. Jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który spełnia normy emisji Euro 6D/Temp, zapewniając zarówno ekologiczność, jak i większą moc oraz oszczędność paliwa.

 

Nowy Daily to pierwszy pojazd o masie 7,2 t, który posiada funkcje Queue Assist i City Brake Pro. Fot. Iveco

Technologia w służbie kierowcy - wspomaganie prowadzenia i większe bezpieczeństwo

Nowy Daily wyposażony jest w szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS, poprawiających bezpieczeństwo i umożliwiających kierowcy skupienie się na pracy, która coraz częściej opiera się na wielozadaniowości. Opracowując te funkcje, Iveco skoncentrowało się na wspieraniu kierowców w ich miejskich misjach.

Zaawansowany system hamowania awaryjnego i City Brake Pro przeciwdziała kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi uderzenia przy wyższych prędkościach. System automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojazdem i powoduje hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy, tym samym zapewniając bezpieczeństwo.

Nowy Daily jest dodatkowo wyposażony w City Brake Pro, zapobiegający wypadkom podczas jazdy z niską prędkością (5 km/h).

Nowy Daily wykorzystuje również technologię zmniejszającą poziom stresu kierowcy. Podczas swoich miejskich misji, kierowcy często poruszają się w miejscach o dużym natężeniu ruchu. System Queue Assist stanowi tu znaczne ułatwienie: dostosowuje on jazdę w korku do pojazdu znajdującego się aktualnie z przodu, eliminując uciążliwość związaną z częstym hamowaniem i ponownym ruszaniem.

Nowy Daily to pierwszy pojazd o masie 7,2 t, który posiada funkcje Queue Assist i City Brake Pro.

Ponadto urządzenie Adaptive Cruise Control w połączeniu z systemem Queue Assist utrzymują ustawioną prędkość i bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z przodu, a ProActive Lane Keeping Assist zapobiega niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie.

W przypadku bocznych podmuchów wiatru, Crosswind Assist pomaga kierowcy utrzymać pojazd stabilnie na pasie ruchu.

Nowy Daily zmniejsza zmęczenie i zwiększa wydajność dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu, który aktywuje się automatycznie, gdy pojazd zostanie zaparkowany, a wyłącza, gdy kierowca jest gotowy do jazdy. W misjach miejskich z wieloma postojami, takich jak dostawa paczek, hamulec ten zmniejsza dyskomfort ramienia związany z wielokrotnym powtarzaniem tym samych ruchów. Szacuje się, że pozwala on zaoszczędzić do 5 godzin miesięcznie i prowadzi do poprawy wydajności pracy kierowcy. Jego dodatkową zaletą jest to, że kierowca ma więcej miejsca na wygodne poruszanie się w kabinie, ponieważ wyeliminowano dźwignię hamulca ręcznego.

Nowe światła LED cechują się znacznie silniejszą wiązką o większym zasięgu, dzięki czemu widoczność i zdolność dostrzegania przeszkód wzrasta o 15%, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo w warunkach słabego oświetlenia.

Tryb miejski zapewnia lepsze wspomaganie kierownicy, zmniejszając wysiłek związany z skręcaniem kierownicą nawet o 70%, co ułatwia manewrowanie na ulicach miast.
Nowy Daily pomaga również kierowcy w trudnych warunkach jazdy, dzięki funkcjom takim jak Hill Descent Control, która ułatwia wolny, bezpieczny zjazd po długich, stromych zboczach oraz Traction Plus, która zapewnia dobrą przyczepność na śliskich nawierzchniach, takich jak piasek, błoto czy śnieg. Nowy Daily jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, którego modele z napędem na tylne koła są wyposażone w te dwie funkcje.

Łączność z siecią maksymalizuje czas użytkowania i otwiera świat nowych usług

Nowy Daily po raz kolejny dokonuje przełomu w dziedzinie łączności w ramach szerokiej ścieżki cyfrowej transformacji rozpoczętej w 2016 r. wraz z wprowadzeniem aplikacji Daily Business UP, która zawierała inteligentną opcję łączności z siecią dla lekkich pojazdów dostawczych i została dodatkowo wzbogacona w kolejnych latach dzięki długotrwałej współpracy między Microsoft i Iveco. Partnerstwo z Microsoft ma na celu przedefiniowanie świata pojazdów użytkowych poprzez platformę Microsoft Azure opartą na chmurze, umożliwiając dostarczanie wartości dodanej poprzez świadczenie usług zapewniających większą wydajność, łatwiejszą przewidywalność obsługi pojazdów i wzrost produktywności.

W ramach tej strategii nowy Daily przenosi łączność na zupełnie inny poziom, co umożliwia korzystanie z całej gamy nowych usług. To coś więcej niż pojazd: to kompletny pakiet, który ściśle odpowiada indywidualnym potrzebom operacyjnym i biznesowym klienta.

Nowy Daily kontaktuje się bezpośrednio z centralą kontroli Iveco i przekazuje dane w czasie rzeczywistym. Umożliwia to specjalistom Iveco maksymalizację czasu użytkowania pojazdu poprzez prowadzenie diagnostyki i podejmowanie działań zapobiegawczych. Możliwe jest również efektywne planowanie obsługi technicznej i interwencji serwisowych, a dzięki temu optymalizacja liczby wizyt w warsztacie i ograniczenie przerw w pracy.

Ponadto innowacyjna usługa zdalnej pomocy technicznej umożliwia zdalne wprowadzanie zmian w zbiorach danych, sesje diagnostyczne, a nawet zdalne przesyłanie oprogramowania, co pozwala uniknąć przestojów w warsztacie dealera. Wiąże się to ze znacznymi korzyściami dla klienta, dzięki optymalizacji czasu użytkowania pojazdu.

Dane dostarczane w czasie rzeczywistym przez Daily umożliwiają również Iveco opracowanie nowych, dostosowanych do potrzeb ofert finansowania. Oferty te uwzględniają wahania intensywności działań klienta, co może oznaczać, że pojazd jest używany rzadziej niż pierwotnie zakładano, dzięki czemu można odpowiednio dopasować finansowanie. Dane te umożliwiają również sporządzanie dokładnych prognoz użytkowania pojazdu oraz opracowywanie umów serwisowych ściśle dopasowanych do potrzeb klienta.

Nowy Daily obsługuje również rozwiązania telematyczne, które pomagają kierowcom i menedżerom flot zoptymalizować ich wydajność. Portal MyDaily, dostępny również w aplikacji MyDaily, umożliwia właścicielom codzienne monitorowanie ich pojazdów na komputerze stacjonarnym lub na urządzeniach mobilnych. Mogą oni analizować ich osiągi i zużycie paliwa, a także styl jazdy kierowcy. Daily wysyła również regularnie inteligentne raporty dotyczące kluczowych parametrów pojazdu, wraz z sugestiami, jak poprawić styl jazdy, aby oszczędzać paliwo. Klienci mogą również zaplanować interwencje serwisowe Daily, aby maksymalnie zwiększyć jego wydajność.

Nowy Daily oferuje kompleksowe rozwiązanie dla menedżerów flot, wspierane przez Verizon Connect, które umożliwia zmniejszenie wydatków dzięki usprawnionej nawigacji, lepszej widoczności floty, zaawansowanej diagnostyce silnika i raportowaniu przebiegów w czasie rzeczywistym. Szeroki wachlarz funkcji pomaga menedżerom zarządzać opóźnieniami, dostosowywać się do zmieniających się planów dostaw i szybciej reagować na potrzeby klientów, optymalizować harmonogram przeglądów i bezpieczeństwo floty, monitorować godziny jazdy i wiele innych.
Klienci, którzy już posiadają własny system zarządzania flotą, mogą pobierać dane z nowego Daily poprzez płynnie współpracujący interfejs Web API.

Najwyższa wydajność i ekologiczność każdej misji

Nowy Daily w pełni zasługuje na uznanie, jakie zyskał dzięki swojemu bogatemu wyposażeniu. Jest to jedyny pojazd w swojej klasie, dla którego dostępne są dwa silniki zoptymalizowane tak, aby zapewnić najlepsze osiągi w każdej misji.

Silnik F1A o pojemności 2,3 l i mocy znamionowej od 116 do 156 KM jest dostępny w wersji z homologacją Light Duty i Heavy Duty.

Wysoko wydajny silnik F1C o pojemności 3 l jest dostępny w trzech wersjach o mocy znamionowej w zakresie od 160 do 210 KM, jak również wersji na sprężony gaz ziemny (Natural Power).

Nowy Daily jako pierwszy pojazd w swojej klasie spełnia normy emisji Euro 6-d/Temp (WLTP & RDE) i Euro VI-D, co zapewnia mu pozycję lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Oszczędność paliwa do 10% w misjach miejskich i ograniczenie kosztów konserwacji do 10%

Nowy Daily wyróżnia się oszczędnością paliwa, która jest możliwa dzięki wielu funkcjom, w tym systemowi Start&Stop, który jest teraz standardowo dostępny we wszystkich modelach z silnikiem F1A o pojemności 2,3 l, w tym w modelu Daily Hi-Matic. Nowa, sterowana elektronicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii jest nie tylko bardziej elastyczna, ale również bardziej wydajna. Ponadto, ekskluzywne opony klasy A Super Eco Low Rolling, zaprojektowane specjalnie dla Daily i nowy alternator 220 A (12 V), dodatkowo przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Wyposażenie to w połączeniu z udoskonaleniami technicznymi wprowadzonymi w nowym Daily zapewnia nawet do 10% oszczędności paliwa. Nowy Daily jest również wyposażony w nowy system monitorowania ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym, tak aby zawsze pozostawało ono na optymalnym poziomie, co dodatkowo poprawia wydajność zużycia paliwa i bezpieczeństwo. Jest to jedyny pojazd w swojej klasie, który posiada tę funkcję zarówno w modelach z kołami pojedynczymi oraz bliźniaczymi.

Nowy Daily umożliwia również znaczne oszczędności w obszarze kosztów obsługi technicznej. W przypadku misji miejskich oszczędności mogą sięgać 10%, dzięki modyfikacjom podzespołów i w konsekwencji dłuższym okresom do kolejnej wymaganej wymiany oleju.

Ponadto, nowa, większa miska olejowa, zaprojektowana z myślą o misjach na długich dystansach, pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60000 km.

Najwyższy w swojej klasie komfort użytkowania i prowadzenia pojazdu

Cały układ kierowniczy został zaprojektowany w taki sposób, aby kierowca mógł dokonywać zarówno osiowej, jak i kątowej regulacji kierownicy i ustawić idealną pozycję do jazdy. Mniejsza, pokryta skórą kierownica wielofunkcyjna posiada wiele przycisków sterujących w zasięgu palców i pozostawia więcej miejsca na nogi, co zwiększa ogólny komfort. Daily jest również wyposażony w nowy, układ elektrycznego wspomagania kierownicy, który precyzyjnie reaguje na sygnały wejściowe, tłumi wibracje i kompensuje znoszenie i zaburzenia równowagi kół, zapewniając płynną jazdę oraz poczucie stabilności i kontroli.


Mniejsza, pokryta skórą kierownica wielofunkcyjna posiada wiele przycisków sterujących w zasięgu palców. Fot. Iveco

   
Nowa deska rozdzielcza zawiera kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, posiadający przyjazny dla użytkownika, intuicyjny interfejs, który umożliwia korzystanie z wszystkich kluczowych ustawień i funkcji pojazdu. Fot. Iveco

Nowy Daily zapewnia komfortowe warunki użytkowania i jazdy, podobne jak w samochodzie osobowym. Nowy system informacyjno-rozrywkowy Hi-Connect z funkcją rozpoznawania głosu umożliwia kierowcy połączenie z urządzeniem mobilnym poprzez Apple Car Play oraz Android Auto i w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji podczas jazdy. Posiada on 7-calowy ekran, radio DAB, kamerę cofania, system nawigacji dla samochodów osobowych i ciężarowych Tom Tom oraz system oceny stylu jazdy Iveco, który generuje wskazówki w czasie rzeczywistym.

Funkcjonalna konstrukcja - komfort, bezpieczeństwo i ograniczenie kosztów

Daily jest rozpoznawalny ze względu na swój design, który stał się częścią jego wyrazistej tożsamości. Co najważniejsze, każdy element designu Daily ma jasny cel: od nowych kół z lekkich stopów przyczyniających się do optymalizacji ładowności, po światła LED, które poprawiają bezpieczeństwo i umożliwiają obniżenie kosztów, gdyż nie wymagają wymiany przez cały okres eksploatacji pojazdu. Nowa atrapa została poszerzona w celu usprawnienia wentylacji przy jednoczesnej ochronie silnika i chłodnicy. Jest ona również niezwykle wytrzymała, dzięki wykorzystaniu tłoczenia na gorąco w procesie produkcji.

Elementy designu przyczyniają się również do niskiego całkowitego kosztu posiadania (TCO) nowego Daily: nowy zderzak jest podzielony na 3 sekcje, tak że w przypadku drobnych stłuczek, które zdarzają się częściej w warunkach miejskich, zamiast całego zderzaka trzeba wymienić tylko uszkodzony element. Znacznie ogranicza to koszty napraw, zwłaszcza że zgodnie ze statystykami Iveco ten rodzaj wypadku stanowi 90% przypadków.

Najwyższe standardy World Class Manufacturing w obszarze produkcji i technologii

Nowy Daily jest produkowany w zakładach Iveco w Suzzara we Włoszech oraz w Hiszpanii, w całości dedykowanych tej gamie pojazdów. Oba zakłady stosują metodologię World Class Manufacturing (WCM) na najwyższych poziomach: Valladolid został nagrodzony Złotym Medalem 3 kwietnia 2019 r., w uznaniu najlepszych standardów w produkcji zintegrowanego zarządzania fabryką i procesami, podczas gdy zakład Suzzara jest jednym z pierwszych zakładów w CNH Industrial, który uzyskał certyfikat Srebrnego Medalu w 2012 roku.

World Class Manufacturing ma na celu stworzenie bezbłędnych procesów, aby osiągnąć zero defektów, zero strat i zero wypadków. Jest to proces ciągłego doskonalenia, który koncentruje się na zaangażowaniu każdego operatora zaangażowanego w produkcję.

Podejście to zostało również rozszerzone na procesy rozwoju produktu i technologii Daily, poprzez wprowadzenie metodologii World Class Manufacturing (WCE), która wychodząc od wymagań klienta zmierza do opracowania najlepszego produktu, który je spełnia.

W projekt nowego Daily od 3 lat zaangażowane były zespoły inżynierskie i produkcyjne, a czas pracy inżynierów wyniósł ponad 900000 godzin. Przeprowadzono 800 wirtualnych i fizycznych testów, wykonano 200 prototypów oraz pokonano ponad 3,5 mln km w trakcie testów wytrzymałości i niezawodności. Celem projektu było wykonanie kolejnego kroku ma drodze zwiększania jakości działania produktu i wydajności procesów. Głównym zadaniem projektu była redukcja złożoności produktu i procesów, przy jednoczesnym poszerzaniu oferty i optymalizacji kluczowych cech Daily.

Źródło: Iveco

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: