Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Nooteboom otrzymał patent dla Lift Adaptera

Ocena: 0
1516

Nooteboom otrzymał patent dla Lift Adaptera, będącego częścią naczepy Mega Windmill Transporter

Fot. Nooteboom

Pod koniec zeszłego roku firma Nooteboom Trailers otrzymała europejski patent (nr EP1558464) dla LiftAd, specjalnych adapterów sekcji wieżowych, jako elementów naczepy Mega Windmill Transporter. Niedługo po otrzymaniu patentu dla naczep zagłębionych serii Euro-PX jest to kolejny ważny sukces innowacji Nooteboom. Proces patentowy trwał bardzo długo, podobnie jak w przypadku patentu Euro-PX, ale tym razem było to aż 13 lat. Liftad został zgłoszony do wniosku patentowego w 2005 roku. Patent pozostaje ważny do końca 2023 roku.

Liftad-100 jako część Mega Windmill Transportera został specjalnie opracowany dla transportu dużych sekcji wieżowych, o długości ponad 40 m, bez używania pokładu ładunkowego. Po wprowadzeniu w 2005 roku, Mega Windmill Transporter był również przez lata używany m.in. do transportu gondoli wiatraków Vestas V90-3MW, które były mocowane do Lift Adaptera specjalnymi uchwytami. Aż do dziś projekt Nooteboom prawie się nie zmienił i wciąż jest najbardziej innowacyjnym i wydajnym sposobem transportowania dużych sekcji wieżowych. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki ważnym aspektom logistycznym, jakie zapewnia. Oferuje wiele kombinacji osiowych, np. z 2-, 3- lub 4-osiowym wózkiem Jeepdolly z przodu, 7-osiowym samosterownym wózkiem dolly NLD-70 na tyle lub nawet 5- albo 6-osiowym tylnym wózkiem modułowym. Liftad jest płynnie dostosowywany do szerokości sekcji wieżowych i pozwala na przewożenie ich różnej średnicy. W zależności od średnicy sekcji, zdolność podnoszenia i przewożenia sięga nawet 100 t.

Mega Windmill Transporter jest niezwykle istotnym rozwiązaniem dla branży energii wiatrowej. Firma Nooteboom dostarczyła już ponad 80 zestawów i są one w ciągłej eksploatacji, przy czym ich liczba co roku się zwiększa.

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (273) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: