Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Maszyny Case na pasie startowym

Ocena: 0
2299

Luca Vitali, właściciel Vitali Spa (pierwszy z prawej) na tle ładowarki kołowej Case 821G w barwach firmy Vitali

Fot. Case

Ponad 100 koparek gąsienicowych Case Construction Equipment i ładowarek kołowych Case Construction Equipment z floty włoskiej firmy Vitali Spa, specjalizującej się w projektach infrastrukturalnych, pracowało na lotnisku Mediolan – Linate. Maszyny były wykorzystywane przy modernizacji 2,5-kilometrowego pasa startowego.

W ramach aktualizacji cały pas startowy został przebudowany. Prace obejmowały wyburzenie starej żelbetowej nawierzchni – zadanie, w którym koparki Case wysunęły się na pierwszy plan. „Rozbiórka starego pasa startowego w stosunkowo krótkim czasie wymagała precyzji i mocy. Koparki Case konsekwentnie tego dostarczały, pomagając utrzymać taki duży projekt w ramach czasowych, i przy założonym budżecie. Oprócz tego układaliśmy nową nawierzchnię asfaltową w ilości 3000 t materiału na dobę” – powiedział Luca Vitali, właściciel Vitali Spa.

Aby dotrzymać surowego terminu projektu maszyny pracowały prawie 24 godziny na dobę. Dlatego niezbędna była duża niezawodność. „Nasze maszyny muszą być zawsze dostępne, dlatego bardzo zwracamy uwagę na takie czynniki, jak wytrzymałość i łatwość konserwacji” – wyjaśnia Luca Vitali. „Koparki gąsienicowe i ładowarki kołowe Case są bardzo cenione nie tylko ze względu na ich wydajność, ale także niezawodność i niskie zużycie paliwa. Informacje zwrotne od operatorów na temat maszyn Case są dla nas również kluczowe. Wszyscy zwrócili uwagę na komfort, jaki zapewniają” – dodaje.

Park maszyn Case pracujących na tym projekcie obejmował: ładowarki kołowe 821G; koparki CX145D, CX300D, CX350D, CX370D i CX490D oraz CX800B, z których największa wyposażona była w wysięgnik rozbiórkowy.

Wszystkie odpady powstałe w wyniku prac rozbiórkowych były przetwarzane, poddawane recyklingowi, a następnie wykorzystywane jako fundament nowego pasa startowego. W sumie wymagało to 63000 m3 materiału, który poddawany był recyklingowi w tempie 3000 m3 na 24 godziny.

Cieszymy się, że maszyny Case osiągają tak wysoki poziom w wymagających miejscach pracy” – powiedział Nicola D’Arpino, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Case Construction Equipment Europe. „Odegrały kluczową rolę w projekcie, który znacznie poprawi ofertę miejskiego lotniska w Mediolanie. Wspaniale jest także usłyszeć tak pochlebne opinie operatorów” – dodaje.

Port lotniczy Mediolan-Linate został ponownie otwarty z końcem października 2019 r.

Źródło: Forum Budowlane, nr 12 (283) 2019

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy

Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ