Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Kompaktowy silnik Hatz serii H

Ocena: 0
1953

Nowy silnik Hatz 3H50T, kompaktowy, o wysokiej wydajności. Jest zgodny z normą EU Stage V

Rys. Hatz

Trzycylindrowy silnik wysokoprężny 3H50T to najnowszy przedstawiciel serii H firmy Hatz. Ta kompaktowa, chłodzona cieczą jednostka charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym i zgodnością z normą EU Stage V. Silnik dostępny jest w wersji Fan-to-Flywheel oraz w OPU (Open Power Unit).

Nowy model w klasie mocy poniżej 19 kW rozszerza ofertę silników serii H, opracowanych pod kątem obecnych i przyszłych wymagań w zakresie mocy, osiągów, niezawodności i międzynarodowych norm emisji spalin. Przy pojemności zaledwie 1,5 l i 130 Nm, Hatz 3H50T to silnik o najwyższym momencie obrotowym w swojej klasie na rynku.

Moc wyjściową osiąga bez stosowania intercoolera. Bardzo zwarta konstrukcja (brak filtra DPF) daje znaczne korzyści, szczególnie w przypadku maszyn kompaktowych. Dzięki niewielkiemu ciężarowi 132 kg i rozmiarom 577x650x604 mm silnik jest znakomitą alternatywą dla producentów do projektowania maszyn z małymi przedziałami silnikowymi i rozsądnej modernizacji już istniejących do etapu EU Stage V.

Hatz 3H50T spełnia obecne i przyszłe normy dotyczące emisji spalin, w tym EU Stage V, a także EPA Tier 4 final. Jak już wspomniano, dzięki nowoczesnej konstrukcji silnik osiąga określone wartości emisji nawet bez dodatkowego filtra cząstek stałych, dzięki czemu może by stosowany w maszynach z ograniczonym miejscem zabudowy.

Hatz 3H50T OPU to rozwiązanie typu „plug and play”, które idealne dla producentów kompaktowych maszyn, którzy potrzebują silników w pełni gotowych do instalacji. Dzięki zintegrowanej i optymalnej konstrukcji chłodnicy, przewodów i okablowania, a także elektroniki, znacznie upraszcza projektowanie i oczywiście samą instalację.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (266) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: