Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Duże ładowarki kołowe Doosan nowej generacji

Ocena: 0
1629
Na Intermat 2012, Doosan wprowadził duże ładowarki kołowe nowej generacji: DL300-3, DL350-3, DL420-3, DL450 i DL550-3-3. Ładowarki te są wyposażone w silniki wysokoprężne Scania SCR, spełniające wymagania Stage IIIB UE odnośnie emisji spalin. Nowe duże ładowarki kołowe łączą wysoką moc silnika z nowych przekładni ZF i kilka innych funkcji, aby zminimalizować zużycie paliwa i zapewnić wyjątkową wydajność, łatwość obsługi, serwisowania, trwałość i znacznie większy komfort pracy operatora.

Wraz z łyżkami o pojemności od 3,0 do 5,5 m³, nowe, duże ładowarki kołowe Doosan przeznaczone są do szerokiej gamy potrzeb obsługi: załadunku i transportu materiału ziarnistego (np. piasku i żwiru) do przemysłu, górnictwa i aplikacji kamieniołomach.

Ładowarki kołowe DL300-3-3 i DL350 napędzane są przez 9-litrowy, cylindrowy silnik wysokoprężny Scania DC09 SCR, 5-, który dostarcza maksymalną moc 202 kW przy 1800 obrotach na minutę, podczas gdy DL420-3, DL450 i DL550-3-3 - modele zasilane przez większy, bo aż 13-litrowy silnik 6-cylindrowy Scania DC13 SCR dostarczają najlepszą w swojej klasie moc i moment obrotowy silnika, z maksymalnymi wyjściami elektroenergetycznymi 264 i 283 kW, odpowiednio przy 1800 obrotach na minutę.



Niższe zużycie paliwa

Wiele cech nowej generacji ładowarek zostało opracowanych w celu zoptymalizowania zużycia paliwa. Technologia SCR zmniejsza zużycie paliwa o około 10 procent w porównaniu do podobnych wielkościowo maszyn w technologii EGR. Odsprzedaż jest dobra zarówno tak samo, jak łatwo jest przywrócić maszyne do etapu II silniki podczas wykorzystania na rynkach wschodzących.

Nowe, duże ładowarki kołowe mają trzy tryby pracy silników: oszczędny, normalny i silny, aby dostosować maszynę do różnych zastosowań, o różnych prędkościach obrotowych silnika w zależności od trybu pracy zatrudnionego. Dzięki funkcji Power-up, operator może ręcznie ustawić kolejno wyższy tryb pracy poprzez zastosowanie pełnego skoku pedału gazu. Dzięki tej funkcji, operator może przemieszczać się maszyną w umiarkowanym, normalnym trybie i przejść do trybu zasilania, gdy jest on potrzebny, np. podczas robienia materiału ze stosu. Funkcja ta pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. ECO Bar zawiera informacje na temat zużycia paliwa w stosunku do wydajności maszyny w czasie rzeczywistym, umożliwiając operatorowi wybranie profilu jazdy dla jak najlepszej wydajności paliwa.

Operator może ustawić hasło startu maszyny. Jeśli opcja “Auto Idle” jest włączona, prędkość obrotowa silnika spada wówczas o 200 rpm po 10 sekundach, jeśli nie ma ruchu maszyny. Auto Idle to idealne zastosowanie dla sytuacji wymagających długiego czasu oczekiwania, np. załadunek samochodów ciężarowych. Dzięki Auto Idle, zużycie paliwa zmniejsza się nawet o 8%.

Wszystkie duże kołowe ładowarki marki Doosan nowej generacji wyposażone są w czułe na obciążenie, sterowane, zmienne hydrauliczne pompy tłokowe, zapewniające poprawę wydajności i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki sygnalizacji na ładunek, pompy hydrauliczne odbierają sygnał z MCV, informujący jakie jest zapotrzebowanie na olej. Pozwala to zaoszczędzić na osiągach silnika.

Wraz z zaangażowanym systemem odcięcia sprzęgła, kierowca jest w stanie odłączyć sygnał z silnika poprzez działanie na pedał hamulca, aby mieć 100% sprawności silnika dla układu hydraulicznego. W rezultacie ruchy są szybsze, siła odspajania jest zmaksymalizowana, a zużycie paliwa - zmniejszone.


Wszystkie duże ładowarki kołowe nowej generacji Doosan wyposażone są w przetwornik momentu obrotowego - (TCCO) odcięcie systemu, który po uruchomieniu włącza się automatycznie. Zapewnia to bezpośrednie mechaniczne połączenie pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, bez utraty mocy i momentu obrotowego (poprzez konwerter momentu obrotowego). Testy udowodniły, że zużycie paliwa jest do 10% niższe. W przeciwieństwie do układów napędowych w innych maszynach, opcja TCCO może być zaangażowana nawet w 2 do 5 biegów, a więc nie tylko na najwyższym biegu. To sprawia, że TCCO jest bardziej wydajne.

Nowa 5-biegowa skrzynia ZF

Nowa 5-biegowa skrzynia ZF poprawia przeniesienie mocy z silnika na koła i znacznie przyczynia się do ogólnej redukcji zużycia paliwa. Zmiana od czterech do pięciu biegów zapewnia lepszą reakcję i przyspieszenie, szczególnie na stokach. Zmiana prędkości silnika jest mniejsza dzięki mniejszym krokom biegów, a niższe obroty silnika w całym zakresie napędu zmniejszają zużycie paliwa. Dzięki wyższej jakości biegów, poziom hałasu podczas jazdy jest znacznie niższy. Zablokowanie sprzęgła również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Nowe osie ZF o ograniczonym poślizgu typu II, zapewniają większą trwałość i dłuższą żywotność. Opory toczenia dla osi jest również zmniejszona, poprawiając tym samym trakcję i zmniejszenie zużycia paliwa. Jako możliwą opcję, klienci mogą wybierać osie ZF z hydrauliczną blokadą mechanizmu różnicowego. Ta funkcja jest zaangażowana przez pedał operatora lub w trybie automatycznym, w zależności od oporu momentu w 1 i 2 biegu. Zaletą blokady układu hydraulicznego jest to, że ma mniej oporów toczenia w porównaniu z ograniczonym systemem poślizgu.

Wentylator chłodnicy napędzany jest hydraulicznie i sterowany przez ECU. Zmianę kierunku wentylatora do czyszczenia grzejnika można wykonać ręcznie z kabiny, bez konieczności wyłączania silnika. Okresy odwrotne wentylatora (30 minut do 2 godzin) można ustawić za pomocą menu.

Wysoki komfort operatora

Nowa konstrukcja kabiny posiada udoskonalenia zarówno z dwóch stron- np. lepszą widoczność z powodu większej szklanej, przedniej części. 

Panel sterowania został przeprojektowany, aby umożliwić operatorowi wybranie tych informacji, które chce on uzyskac na wyświetlaczu. Poprzez korzystanie z menu głównego, operator ma dostęp do kilku funkcji i informacji o stanie maszyny. Prędkość ciśnienia, temperatura i silnik mogą być monitorowane w czasie rzeczywistym. Szczegółowe informacje operacyjne są dostępne w specjalnym menu.

Nowe ładowarki kołowe posiadają siedzenia, które w pionie jak i w poziomie amortyzują ruchy do przodu i tyłu. Zalecana jest przez konsultantów ortopedycznych, dobrze także przyjęta została przez samych operatorów.

Poprzez przeniesienie zbiornika na wodę oraz dzięki wycieraczkom na zewnątrz kabiny, wewnątrzna przestrzeń została zwiększona, zapewniając tym samym większy komfort dla operatora. System klimatyzacji jest regulowany automatycznie przez czujnik temperatury.



Trwałość i łatwość serwisowania

Wszystkie ładowarki kołowe Doosan nowej generacji mają w standardzie układ smarowania - Auto SKF Vogel. System ten zwiększa liczbę godzin pracy i przedłuża żywotność maszyny.

Ramię podnoszenia zostało wzmocnione o 10% grubszy metal w ramieniu i zmianie pochylenia.

Automatyczny system sterowania z przodu umożliwia operatorowi zachowanie odpowiedniej pozycji. Opcja „boom” podnosi funkcję wykopu, co zmniejsza czas cyklu i zwiększa komfort operatora. 

Nowa kinematyka i większy cylinder na ramieniu dźwigu, pozwoliły na zwiększenie nawet o 40-70 bar przednim układom hydraulicznym, w zależności od wielkości maszyny, z odpowiednim wzrostem wybuchu i podnoszenia siły do 5 %.

Większy kąt otwarcia drzwi bocznych poprawia użytkowanie maszyny 90° odchylający się wentylator z huśtawką drzwi bocznych zapewnia łatwy dostęp do tylnej partii maszyny, umożliwiającej czyszczenie chłodnicy. Operator może wprowadzić i monitorować czas pozostały do kolejnego przeglądu. Jeżeli okres utrzymywania zostanie przekroczony, pojawi się wówczas ostrzeżenie. Zwiększona przestrzeń w komorze silnika sprawia, że elementy takie jak filtry, zawory i baterie są w zasięgu ręki do prac serwisowych.

 
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Reportaże i wywiady

- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy