Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Doosan spełnia wymagania Stage IIIB

Ocena: 0
3209
We wrześniu 2011 roku firma Doosan Infracore Construction Equipment zaprezentuje pierwszy model wywrotki przegubowej nowej generacji.

Będzie to jedna z wielu nowych maszyn, w tym koparek i ładowarek, spełniających wymagania europejskiej normy dotyczącej emisji spalin Stage IIIB.

Wymagania określone dla etapu IIIB, dotyczące pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne o mocy ponad 75 kW, zostaną wdrożone w latach 2011–2012. W porównaniu z etapem IIIA etap IIIB zakłada dalszą redukcję emisji cząstek stałych o kolejne 90% i tlenków azotu o 50%. Etap IV, którego wdrażanie rozpocznie się w 2014 roku, zakłada dalszą redukcję emisji NOx o kolejne 80%, dążąc do całkowitej eliminacji emisji cząstek stałych i tlenków azotu.

Aby spełnić wymagania normy emisji spalin Stage IIIB, firma Doosan, w połączeniu z wysokociśnieniowymi układami wtrysku paliwa Common Rail i elektronicznymi jednostkami sterującymi stosuje dwie różne technologie redukcji emisji: EGR (Exhaust Gas Recirculation – system recyrkulacji spalin), SCR (Selective Catalyst Reduction – selektywna redukcja katalityczna). Technologia EGR doskonale sprawdza się w maszynach nieopuszczających planu budowy, gdzie wymagana jest uniwersalność – z tego powodu została zastosowana w nowych ładowarkach kołowych o mocy poniżej 130 kW oraz wszystkich nowych koparkach kołowych i gąsienicowych Doosan. Idealna dla maszyn wymagających wysokiego momentu obrotowego lub dużej prędkości technologia SCR została zastosowana w nowych wywrotkach przegubowych Doosan oraz ładowarkach kołowych o mocy większej niż 175 KM.

Same silniki EGR czy SCR nie gwarantują wystarczającej redukcji emisji spalin do poziomu określonego dla etapu IIIB. Dlatego Doosan zastosował również szereg układów oczyszczania spalin, w tym układ utleniania katalitycznego (DOC), filtrowania (filtry cząstek stałych, DPF), regeneracji (wysokotemperaturowej) i układ AdBlue. Zastosowanie układu DOC/DPF lub SCR zwykle wystarcza, aby spełnić większość wymagań określonych dla etapu IIIB. W celu sprostania bardziej rygorystycznym wymaganiom etapu IV, Doosan zastosuje w swoich wywrotkach, ładowarkach i koparkach połączone technologie DOC/DPF i SCR.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (182) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: