Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Ciągniki Stralis NP w Don Trucking

Ocena: 0
10930

Iveco Poland podpisało z Don Trucking umowę na dostawę 20 ciągników Stralis NP. Od lewej: Daniel Wolszczak, prezes Iveco Poland oraz Don de Jong, dyrektor zarządzający w Europie Don Trucking

Fot. Iveco Poland

Iveco Poland podpisało umowę z firmą Don Trucking na dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo LNG.

Jesteśmy dumni, że firma Don Trucking wykazała zaufanie do naszej marki i naszej technologii gazu ziemnego, wybierając Iveco jako swojego partnera w rozwoju zrównoważonej floty. Stralis NP LNG dzięki zaawansowanej technologii gazu ziemnego, jest idealnym rozwiązaniem dla wielu firm transportowych ze względu na niższe zużycie paliwa, niską emisję zanieczyszczeń oraz ograniczenie hałasu. Wierzymy, że flota pojazdów Iveco, która zasili obecne 140 jednostek firmy Don Trucking, zapewni zrównoważony transport pod względem nie tylko środowiska, ale także zysków, równocześnie zapewniając najlepsze środowisko pracy dla kierowców” – oświadczył Daniel Wolszczak, prezes Iveco Poland.
 

„Dziś dokonaliśmy kolejnego kroku w transformacji energetycznej naszej firmy, zasilając flotę jednostkami napędzanymi gazem ziemnym. Wizją naszej firmy jest m.in. skupienie się na innowacyjnych rozwiązaniach, ochronie środowiska, profesjonalizmie oraz otwartej komunikacji. Dążąc do osiągnięcia tej wizji, świadomie i z pełnym zaufaniem dokonujemy zmian inwestując w ciągniki siodłowe LNG, czyniąc nasz biznes bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym. Chcemy być też przykładem dla innych operatorów logistycznych”– powiedział Don de Jong, dyrektor zarządzający w Europie Don Trucking.

Zamówione przez nas pojazdy Stralis wyposażone w podwójne zbiorniki LNG o łącznej pojemności 389 kg (1080 l), oferują rozwiązania technologiczne mogące doskonale sprawdzić się w naszych usługach liniowych. Moc 460 KM i zasięg do 1600 km zapewnią nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa w porównaniu z silnikami Diesla, co obniży całkowity koszt posiadania” – powiedział Dariusz Nawrotek, dyrektor zarządzający w Polsce Don Trucking.

Stralis NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Pojazd jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych, tlenków węgla i dwutlenku węgla nawet o 95% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C. Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych. Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (71 dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck). Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym LNG, który został wyposażony w 12-biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-Tronix.

Źródło: Forum Budowlane, nr 7 (266) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: