Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

50 pojazdów na 50-lecie Scania V8

Ocena: 4.4
1361

Dla klientów Scania w Polsce, którzy zdecydują się w 2019 r. na zakup pojazdu z silnikiem V8, dostępna jest limitowana edycja pojazdów w specjalnym, jubileuszowym oklejeniu. Kampania jest związana z obchodami rocznicy 50-lecia istnienia silników V8.

Obchody jubileuszu 50-lecia silnika Scania V8 na świece będą trwać przez cały 2019 r. Fot. Scania

"Legendarny silnik Scania V8 zadebiutował na rynku w 1969 r. i od razu zrewolucjonizował transport międzynarodowy w Europie. Na początku największe wrażenie robiły jego doskonałe osiągi. Następnie użytkownicy docenili jego trwałość i niezawodność. Nasi klienci mogą cieszyć się przyśpieszeniem, mocą i jakością V8 już od pół wieku. Pragniemy uczcić tę okazję oferując im możliwość skorzystania z unikalnego oklejenia" – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.  

Silnik V8 zdobył mocną pozycję na rynku także dlatego, że przy wysokiej mocy wyróżniał się niskim spalaniem. Dzięki tym cechom stanowił niezwykle wydajne źródło napędu, a każdą kolejną generację klienci przyjmowali z dużym entuzjazmem.

"Dzieje się tak do dziś. W wielu zastosowaniach silnik V8 jest niezastąpiony. Nie tylko jeśli chodzi o pojazdy do transportu ładunków ponadgabarytowych, ale również o napęd maszyn, łodzi i generatorów prądu. W silniku V8 pasja i emocje spotykają się z logiką i precyzją działania" – dodaje Paweł Paluch.

Nowa generacja silników V8 Euro 6 została wprowadzona do oferty Scania w 2017 r. Silniki są obecnie dostępne w wersjach o mocy 520, 580, 650 i 730 KM.

Silniki Scania V8 zapewniają korzystny całkowity koszt użytkowania, ponieważ zostały zaprojektowane z myślą o niskim zużyciu paliwa i łatwej obsłudze, zwiększającej dyspozycyjność. Nowe jednostki napędowe mają również nowoczesny wygląd, odpowiadający w pełni pojazdom Scania nowej generacji. Silniki Scania V8 nowej generacji wpisują się w trend zrównoważonych rozwiązań transportowych poprzez wykorzystywanie dłuższych, cięższych pojazdów o obniżonym wskaźniku emisji CO2 na tonę. Ponadto silnik Scania V8 może być zasilany HVO.

Źrodło: Scania Polska

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: