Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

"Zielone" Stralisy

Ocena: 5
1766

Podczas targów Solutrans firma Transports Jacky Perrenot oficjalnie poinformowała o złożeniu zamówienia na 250 pojazdów Iveco Stralis NP. Prawie 200 z nich będzie wyposażone nowe silniki Iveco Cursor 13 NP o mocy 460 KM. Iveco i Transports Jacky Perrenot po raz kolejny potwierdzają długofalową współpracę (w zeszłym roku producent przyjął zamówienie na 250 Stralisów NP z 400-konnymi silnikami).

Nowe zamówienie – złożone nazajutrz po pierwszej publicznej prezentacji Stralisa NP 460 KM – stanowi nowy kamień milowy w przechodzeniu na nowe źródła energii.

250 nowych samochodów dołączy do 250 Stralisów NP 400 KM zamówionych w ubiegłym roku i będzie użytkowane przez firmę Transports Jacky Perrenot w całej Francji. Do końca 2018 roku firma będzie eksploatować prawie 550 Stralisów NP.

Fot. Iveco

Philippe Givone, dyrektor generalny spółki z Grupy Perrenot

„Dzięki coraz gęstszej sieci stacji tankowania gazu ziemnego oraz nowemu Stralisowi NP 460, który oferuje takie same lub nawet lepsze osiągi jak samochód z silnikiem Diesla, możemy zaoferować „zielone” usługi logistyczne i na co dzień realizować nasze zobowiązanie do ograniczania śladu węglowego. Jesteśmy dumni, że jako jedni z pierwszych na masową skalę wprowadzamy tę nową technologię. Wyznaczyliśmy sobie ambitny cel powiększenia naszego parku pojazdów zasilanych CNG do ponad 1000 egzemplarzy do końca 2020 roku. Po intensywnym rozwoju sektora spożywczego duże oczekiwania wiążemy teraz z sektorem budowlanym. Wprowadzając pierwszego Stralisa X-WAY NP, Iveco znów wpisuje się w nasze oczekiwania i pozwoli nam przesunąć granice zrównoważonego transportu”.

Fot. Iveco

Fot. Iveco

Pierre Lahutte, prezes Iveco

„Gaz jest najbardziej dojrzałym, wszechstronnym i przystępnym cenowo rozwiązaniem mogącym zastąpić olej napędowy w miastach i na autostradach. To już nie tylko paliwo jutra, ale paliwo dnia dzisiejszego. Dlatego staramy się oferować coraz efektywniejsze pojazdy przyjazne dla środowiska. Wybierając nowego Stralisa NP 460, Transport Jacky Perrenot wskazuje na potencjał gazu ziemnego i biometanu jako bezpośredniej alternatywy oleju napędowego w transporcie towarów. Transports Jacky Perrenot jest pod tym względem pionierem i ufa nam od wielu lat. To nie tylko kolejne zamówienie, ale także dowód uznania dla Iveco jako lidera i kompetentnego partnera w tym obszarze. Jesteśmy zadowoleni i dumni, że Stralisy NP 460 oraz Stralis X-WAY NP dołączą do floty Jacky Perrenot i będą uczestniczyć w zrównoważonym rozwoju tej firmy”.

W przypadku eksploatacji Stralisa NP na gazie ziemnym ze źródeł kopalnych emisja CO2 jest do 10% niższa w porównaniu z pojazdami z analogicznymi silnikami Diesla. W przypadku stosowania biometanu bilans emisji jest korzystniejszy nawet o 95%. Dzięki technologii zasilania gazem ziemnym stosowanej przez Iveco emisja cząstek stałych jest śladowa, a emisja tlenków azotu jest o 60% niższa od limitu wyznaczonego normą Euro VI dla przewozów długodystansowych. Silniki takich pojazdów są też o ok. 50% cichsze.

Wśród światowych premier na Solutrans uwagę zwracała m.in. pierwsza hybrydowa betonomieszarka elektryczno-gazowa (CNG) zaprojektowana we współpracy Iveco i Cifa dla dostawcy betonu Vicat. Samochód zbudowany na podwoziu Stralisa X-WAY CNG może przewozić 8 m3 betonu praktycznie bez emisji CO2, cząstek stałych i hałasu.

Źródło: Forum Budowlane, nr 1 (260) 2018

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -